Co to jest ubezpieczenie assistance?


Assistance to ubezpieczenie, które kupują kierowcy w celu zapewnienia sobie pomocy w razie stłuczki, awarii, braku paliwa, przebicia opony, zatrzaśnięcia kluczy w aucie, rozładowaniu akumulatora, czy kradzieży auta.

Assistance jest często dodawane gratis do ubezpieczenia OC czy AC, jednak zakres usług jest zazwyczaj ograniczony tylko do wypadku. Za szerzy pakiet trzeba zapłacić.  
Towarzystwa ubezpieczeniowe posiadają bardzo zróżnicowaną ofertę usług assistance. Warianty u poszczególnych ubezpieczycieli mogą znacznie różnić się zakresem i ceną.

Czy warto mieć ubezpieczenie assistance?


W życiu codziennym podczas dojazdu do pracy, szkoły, wyjazdu na wakacje mogą przydarzyć nam się różne nieprzewidziane zdarzenia. Zobrazujmy sobie taką sytuację, jesteśmy daleko od domu i nagle nasz samochód staje z niewiadomych przyczyn w szczerym polu lub na  autostradzie do tego w środku nocy. Czy w takiej sytuacji jesteśmy w stanie sami zorganizować sobie pomoc czy lepiej mieć możliwość zorganizowania jej przez ubezpieczyciela? Posiadając polisę assistance, wystarczy że zadzwonimy na infolinię, która zapewni odpowiednią pomoc. Infolinia działa 24h/dobę.

Ubezpieczenie Assistance zapewnia nam m.in.

  • pomoc przy wymianie koła, żarówki,  
  • dowóz paliwa,
  • uruchomienie pojazdu w przypadku rozładowania akumulatora,
  • dostanie się do auta gdy zatrzaśniemy kluczyki,
  • holowanie pojazdu,
  • auto zastępcze,
  • nocleg w czasie naprawy auta lub transport do domu,
  • opiekę nad dziećmi w czasie naszej nieobecności,
  • odbiór i dostarczenie pojazdu po naprawie,
  • kontynuację podróży,
  • dostarczenie części zamiennych,
  • pomoc tłumacza,
  • pomoc informacyjną dotyczącą niezbędnych potrzeb (informacja: turystyczna, o warsztatach, o pomocy drogowej, medyczna, concierge, night driver),
  • transport ze szpitala lub kierowcę który odwiezie nas do domu gdy nie jesteśmy w stanie prowadzić samemu auta,
  • zorganizowanie wizyty w szpitalu dla bliskiej nam osoby (transport i zakwaterowanie),
  • opiekę nad zwierzętami gdy zostaniemy w szpitalu po wypadku.
Każdy z nas ma różne potrzeby, o tym czy warto mieć ubezpieczenie assistance najlepiej jak odpowiemy sobie sami.
 

Dla kogo ubezpieczenie assistance?


Ubezpieczenie assistance jest z pewnością dla kierowców, którzy często pokonują wiele kilometrów na drodze czy to w kraju czy za granicą, dla osób które planują dłuższe trasy np. na wakacje, dla osób którzy potrzebują środka transportu w codziennym funkcjonowaniu czy to w życiu zawodowym czy w prywatnym, jak również dla tych którzy cenią sobie poczucie bezpieczeństwa.
Jeżeli auto jest dla nas środkiem niezbędnym przy wykonywaniu pracy, bądź jeżeli prowadzimy działalność i codziennie poruszamy się autem w celu dojazdu do klienta, taka pomoc może okazać się dla nas niezbędna w realizacji codziennych planów.

Jak wybrać dobre assistance, na co zwrócić uwagę?


Przed dokonaniem wyboru z jakiego zakresu assistance skorzystać najpierw powinniśmy sprawdzić co oferują nam ubezpieczyciele i które usługi mogą być nam potrzebne.

Najważniejsze kwestie to:

  • zweryfikowanie które usługi przysługują przy kupnie OC lub AC, często jest tak, że przy zakupie samego OC zakres usług jest bardzo okrojony,
  • sprawdzenie czy ze świadczeń można skorzystać w razie awarii, kradzieży czy tylko przy wypadku,
  • dowiedzenie się jaki jest limit holowania - na pewno warto zastanowić się jakie odległości zazwyczaj pokonujemy, czy planujemy wyjazd za granicę, od tej informacji zależy zakres holowania, który jest ograniczony kilometrowo. Jak również warto zapytać czy takie holowanie zapewnione jest również spod naszego miejsca zamieszkania czy prowadzenia działalności,
  • zapytanie o limit zdarzeń w ciągu roku. W zależności od ubezpieczyciela holowanie może być ograniczone kwotowo lub ilościowo w ciągu roku, np.  w przypadku wypadku holowanie przysługuje maksymalnie raz dla zdarzenia objętego zakresem ubezpieczenia natomiast przy awarii dwa razy. 
    Takie ograniczenia są również przy pojeździe zastępczym, np. w przypadku wypadku możemy dostać auto zastępcze tylko raz w okresie ubezpieczenia, natomiast w przypadku awarii nie więcej niż 2 razy w okresie ubezpieczenia. Jak również długość na jaką dostaniemy auto zastępcze jest zależna od wariantów, np. do 10 dni, przy czym dla awarii i unieruchomienia pojazdu nie więcej niż 3 razy w okresie ubezpieczenia.
  • warto zapytać dealera, gdy auto posiada gwarancję czy w takim przypadku przysługuje nam assistance i w jakim zakresie, dzięki temu unikniemy podwójnej zapłacie za dany zakres,

  • pamiętajmy, żeby zawsze zgłosić zdarzenie do ubezpieczyciela (infolinia), jak wezwiemy lawetę na własną rękę możemy nie dostać zwrotu kosztów.
Przed dokonaniem wyboru oferty warto zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia (OWU). Dzięki OWU zapoznamy się z tabelę świadczeń i limitów. Z niej dowiemy się np. o maksymalnej odległości, na jaką auto może być holowane, limicie kosztów za naprawę samochodu na miejscu zdarzenia czy innych interesujących nas kwestiach o których pisałam powyżej.



Jeżeli uważasz, że ten artykuł daje wartość, to mam do Ciebie prośbę. Udostępnij informację o nim w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn). Dzięki Tobie dotrę do jeszcze większej liczby osób zainteresowanych tematem.

TAGI: ASSISTANCE , DOBRE ASSISTANCE , DLA KOGO ASSISTANCE , HOLOWANIE POJAZDU, LIMIT HOLOWANIA POJAZDU , FRANSZYZA KILOMETRÓW, ASSISTANCE ZA GRANICĄ , DOWÓZ PALIWA , ZATRZAŚNIĘCIE KLUCZY, AWARIA, WYPADEK , AUTO ZASTĘPCZE ,

ŹRÓDŁO ZDJĘCIA: stocksnap